Jedná se o komlex činností směřujících ke shromáždění potřebných informací pro technicky správnou a technologicky proveditelnou opravu vozovky. Skládá se z následujících činností:
Měření únosnosti vozovek
- měření únosnosti vozovek silnic s asfaltovým krytem
- měření únosnosti cementobetonových vozovek včetně výpočtu podporování desek a přenosu zatížení
- měření únosnosti letištních drah a ploch pro stanovení PCN
- kontrolní měření únosnosti novostaveb k prokázání kvality přejímané stavby
- ověřovací měření únosnosti při přejímce komunikace od jiného vlastníka
Provádění vývrtů a sond
- odběr jádrových vývrtů o průměru 100 mm k zjištění tloušťek asfaltem tmelených vrstev
- odběr jádrových vývrtů o průměru 150 mm pro stanovení fyzikálně mechanických vlastností asfaltových směsí v silniční laboratoři
- provádění vrtaných sond k zjištění tloušťek jednotlivých vrstev konstrukce vozovky potřebných pro výpočty únosnosti
- odběr vzorků podložní zeminy pro potřeby rozborů v silniční laboratoři
- hodnocení CBR podloží letiště pomocí automatického penetrometru
Navrhování oprav vozovek
- výpočty rázových modulů pružnosti konstrukčních vrstev vozovek za použití zpětného výpočtu programem
- výpočty zbytkové životnosti pro kritérium maximálního počtu opakování poměrného protažení na spodním líci asfaltem tmelených vrstev od zatížení návrhovou nápravou (vznik trhliny na spodním líci asfaltem tmelených vrstev)
- výpočty zbytkové životnosti pro kritérium maximálního počtu opakování poměrného stlačení podloží na pláni od zatížení návrhovou nápravou (vznik trvalé deformace podloží)
- výpočty zesílení vozovek na požadovanou dobu životnosti resp. funkční úroveň
- navrhování oprav, zesílení, rekonstrukce včetně technologických postupů a použitých materiálů
- navrhování konstrukcí vozovek novostaveb
- posuzování navržených konstrukcí vozovek